به نام خدا.

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت وسایل ارتباطی نو زمینه های گناه افزایش یافت.

از طرفی در آخر الزمان هستیم و مرگ شیطان نزدیک است.از این رو شیطان سعی می کند با انداختن مردم به دام گناه مرگش را عقب بیندازد.

وسایل امروزی که در گذشته اصلا و ابدا وجود نداشتند همانند تلفن های همراه هوشمند ،ماهواره و غیره زمینه های متنوعی برای گناه دارند.


زمینه های گناه در ماهواره


در ماهواره شبکه های گوناگونی فعالیت دارند.از شبکه های مذهبی و فرهنگی گرفته تا شبکه های لاییک و لهوی.شبکه در این میان وجود دارند که ترانه های گناه پخش می کنند .در گذشته امکان شنیدن ترانه گناه به صورت امروزی وجود نداشت و فقط به صورت  به قول معروف فیس تو فیس امکان شنیدن غنا وجود داشت.

شبکه هایی فعالیت دارند که فیلم های مبتذل پخش می کنند.آن ها معمولا قصه هایی انتخاب می‌کنند که مخاطب را به خودش جذب کند.از طرف دیگر بیشتر این فیلم ها بالای 100 قسمت و چند فصلی هستند.

دسته دیگری از شبکه ها وجود دارند که کار آن ها طرح شبهات است.شبهاتی طرح می کنند و چون متاسفانه اطلاع مردم از دین کم است این شبهه ها باور می شوند و گروهی متاسفانه مرتد می شوند.

گروهی از دیگر شبکه ها وجود دارند که اخبار صحیح را به شکل مورد نظر خود تفسیر می کنند و زمینه های بی اعتمادی مردم نسبت به نظام را فراهم می کنند.این شبکه ها برای جلب اعتماد مخاطب اخبار درست مطرح می کنند سپس در دل این اخبار چند موضوع خلاف واقع با تفسیر های مدنظر خود به کام مخاطب می ریزند.


زمینه های گناه در تلفن همراه


به جرأت می‌توان گفت که همه افراد با نرم افزار هایی چون واتساپ،وایبر،تانگو،تلگرام و ... آشنا هستند و از آنها استفاده می کنند.این نرم افزار ها زمینه مناسبی برای طرح شبهات ،پخش عکس و فیلم مبتذل،ترانه های حرام،اخبار نادرست و... می باشند.

از دیگر گناهانی که معمولا در این نرم افزار ها رخ می دهد نشر دروغ است.پیامی برایت ارسال می کنند و نمی دانی دروغ است و آن را ارسال می کنی.


بیانات رهبری درباره ماهواره


بدون شک، غرب به موازات کسب توانایی ها و اقتدار سرشار مادی و تکنیکی،در عرصه معنویت و مکارم اخلاقی،شدیداً به انحطاط گرایید است و بر این اساس نه تنها جوامع غرب،بلکه بیشتر جوامع بشری دستخوش بحران های گوناگون شده اند. از میان ابزارهایی که فرهنگ و تمدن های دیگر را به چالش های جدی کشانده،ماهواره است که با هدف تهاجم فرهنگی به دیگر کشورها در عرصه رسانه ها، جایی برای خود باز کرده است. ماهواره از جمله پدیده هایی است که وقتی پا در صحنه اجتماعی و سیاسی کشورمان گذاشت،عده ای را به طرفداران و مخالفان افراطی خود تبدیل کرد. (1)




________________

1.سفیر خوزستان